Femke naar Amerika!

Even een Update!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb geplaats op mijn reisblog en is is best wel wat gebeurd in de laatste 2 maanden. Nu kan ik mij niet alles tot in detail herinneren maar ik zal zeker even de hoogtepunten met jullie delen :)

Sport

De laatste keer dat ik iets op mijn blog schreef was ik net begonnen met indoor Atletiek en ik was niet heel erg goed om het zomaar even te zeggen ( niet dat ik nu op het level olympisch atleet zit maar het gaat toch echt beter). Ik heb ondertussen nog maar een meet gehad en dat was erg spannend en ik was erg zenuwachtig ( letterlijk, mijn hart maakte overuren), ik deed de 55m sprint en 300m sprint. De 55m sprint vond ik geweldig, iedereen keek gespannen toe en ik moest als laatste van mijn team rennen ( wij gingen in verschillende heaths) en ik probeerde zo chill mogelijk te blijven ook al barste ik uit elkaar van de zenuwen. Op het moment dat de scheidsrechter; Ready? Set? Go! riep, sprintte ik zo snel als maar kon en teamgenoten die op de tribune zaten riepen mijn naam ( helemaal geweldig) en ik won mijn eerste heath, mijn tijd was 8.9 sec en daar was ik erg trots op. De 300m was het tegenovergestelde, veel te lang, mijn concurrenten waren veel te snel en ik kwam zwaar buiten adem over de finish met een tijd die ik mij niet eens meer kan herinneren. Kort samengevat, op de volgende meet doe ik lekker alleen de 55m en probeer ik mijzelf te plaatsen voor de State Championships!

School

Op school gaat alles best oké, ik vind wiskunde nog steeds even ingewikkeld en ik vind Amerikaanse geschiedenis nog steeds even interessant. Deze week hebben wij Finals ( soort van eind examens) en daarna begint het nieuwe semester waar ik heel erg veel zin in heb aangezien ik dan geen wiskunde meer heb. Alles gaat gewoon zijn gangetje en ik het het erg naar mijn zin, want ik leer steeds meer mensen kennen en ik heb nu een leuke groep met vaste vrienden wat toch best wel fijn is. Omdat het nu winter is, is het basketbal seizoen begonnen en ik ben er achter gekomen dat ik het best wel leuk vind om naar te kijken ook al dacht ik dat ik het niets aan vond, en omdat ik in journalistiek zit maak ik ook de foto's van basketball voor het jaarboek, wat ook een goed excuus is om naar elke wedstrijd te gaan ;)

Voor de rest

Het is net december geweest en dat betekend dat het eindelijk kerstvakantie was. Op eerste kerstdag vierde wij kerst met het gezin en in de avond mijn verjaardag, wat heel erg gezellig was. Op tweede kerstdag ging ik met mijn vriendin Josie naar het winkelcentrum om al onze cadeaukaarten te spenderen en wij waren niet de enigste, want wij kwamen bijna de halve school tegen wat best wel grappig was. De 27ste gingen wij met het gezin naar Western North Carolina om naar een NBA basketball wedstrijd te gaan van de Charlotte Hornets vs de Boston Celtics ( was erg leuk en erg Amerikaans). De dagen daarna gingen wij naar de geboorteplaats plaats van mijn host-vader en dat was heel mooi want er waren veel bergen en het zag er erg pittoresk uit. Wij waren terug in Jacksonville voor nieuwjaar en ik en mijn vriendin waren van plan om naar een leuk nieuwjaars feestje te gaan, maar toen dat werd afgelast vierde wij het maar bij mij thuis en vielen we op de bank in slaap. Op 3 januari moesten wij eigenlijk terug naar school ( wat wij deden voor 1 dag) maar daar kwam snel een einde aan omdat er 10 cm sneeuwval was, en dat betekend geen school. Eerst was dat best leuk, maar na een paar dagen werd het toch best saai want we konden nergens naartoe en ik wilde eigenlijk best wel graag weer naar school. Over een paar weken beginnen de try-outs voor voetbal en ik kan echt niet wachten, ook ga ik (waarschijnlijk) met een paar vriendinnen meedoen aan de vrouw loose schoonheid wedstrijd waar wij moeten verkleden als jongens en iets talentvols moeten uitvoeren (kijk er erg naar uit).

Ik heb vast nog heel veel andere leuke dingen gedaan, maar dat kan ik me nu even niet herinneren, tot de volgende keer en ik hoop toch wel even wat vaker te schrijven :)

- Femke


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!