Femke naar Amerika!

2 maanden in Amerika

Hoi iedereen!

Ik zit nu al 2 maanden in Amerika en ik heb al heel wat beleefd en meegemaakt. Ik wil dit graag delen met iedereen omdat veel mensen toch wel geïnteresseerd zijn, en ik vind het natuurlijk ook heel leuk voor later om hierop terug te kijken.

Toen ik hier 2 maanden geleden aankwam ( wat trouwens al als een jaar geleden voelt) had ik natuurlijk nog geen vrienden, want school was nog niet begonnen, ik had wel mijn host- zusjes. De band tussen mijn host- zusjes en mij is best wel goed, ik heb het gevoel dat ze me echt wel mogen. Tussen mij en mijn oudste host zusje (15) zit toch best wel een verschil, maar dat heet toch echt wel te maken met de cultuur hier. Ik zit nu ook bijna 2 maanden op school en ik heb het erg naar mijn zin. Het is niet een hele grote school ( 778 leerlingen) en dat vind ik best wel fijn, ik ken al heel veel mensen op school en het is ook niet giganisch groot. Met mijn cijfers gaat het best oke, ik heb een C en drie A's, soms is het even moeilijk omdat ik alles moet vertalen, maar het is te doen.

Wat ik zo leuk vind aan High Schools hier in Amerika is dat sport bij de school zit, dat zorgt voor een hele goeie school spirit! Ik heb de eerste 2 maanden tennis gespeeld, wat ik erg leuk vond, maar het seizoen is nu over dus nu kan ik andere sporten doen. Eerst wilde ik geen winter sport spelen maar ik ben toch van gedachte veranderd, want mijn cijfers zijn nu beter dus kan ik sporten als ik wil. Voor de winter wil ik indoor track doen ( vergelijkbaar met atletiek) want ik wil graag in vorm zijn voor voetbal (dat begint in februari). Op school heb ik best wat vrienden. De term " vrienden" is toch wat anders dan in Nederland. Hier ben je al vrienden als je elkaar amper kent, wat voor mij best wel even wennen was. Ik ben nu goed bevriend met de meiden van mijn tennis team, maar ook mensen die ik heb leren kennen van mijn klassen. Ook ben in bevriend met de andere Exchange students, zij komen uit Duitsland, Italie en Taiwan. Het is best fijn om met andere uitwisseligs studenten op school te zitten, want iedereen zit soms met dezelfde probelem en vragen. Deze vrijdag heb ik Senior Night, dan krijg ik mijn tennis banner ( een soort van poster met een foto van mezelf in mijn tennis uniform) en dan worden wij een soort van gehuldigd, wat natuurlijk heel erg leuk is.

Volgende week is Spirit Week, waar ik heel erg naar uitkijk. De hele week kunnen we ons gek verkleden en aan het einde van Spirit Week hebben we Homecoming. Onze school heeft niet echt een Homecoming feest omdat in de voorgaande jaren de opkomst een beetje flut was, toch kijk ik erg uit naar deze westrijd. Als een lid van de Stallion Spirit Club help ik met de decoratie en wij als club zorgen voor de Stallion Spirit! South Wests High School's school mascotte is een Stallion ( mannelijk paard) en onze school kleuren zijn orange en zwart ( krijg vaak toch een beetje FC Volendam vibes). Ik zal nog wel een blog schrijven over hoe deze week is gegaan! Dit was het dan voor vandaag want ik zit nu in m'n Interior Desgin klas en de bel gaat over 5 minuten!

Groetjes,

Femke


Reacties

Reacties

Buurman Jaap

Erg leuk Femke ik hoor het wel

Jeannie

Yeah!!!!! So glad you're growing and learning and doing new stuff.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!